Logo: Coyote

Csomagkövetési történetek

Decemberben több csomagot is rendeltem külföldről. A kínai csomagok közül egy még nem érkezett meg, valamint egy Packetás csomagom is várat magára. Ezek kálváriáját fogom most elmesélni!

Kezdjük a kínai csomaggal, ami - reményeim szerint - egy nagyon szuper elemrendszerező táska. Nem a szállítási időn vagyok fennakadva, mert tudjuk, hogy ilyenkor szezon van, bár a többi csomagot is ugyanakkor rendeltem és azok még karácsony előtt ideértek. A Kínából rendelt csomagok esetében próbálok ügyelni arra, hogy - bár kicsit többe kerül - olyan szállítási módot válasszak ki ami elkerüli a Magyar Postát. Általában ez sikerül is és néhány dollárért cserébe már nem a Posta, hanem az Express One hozza ki. Ezek a küldemények általában 2-3 hét alatt megérkeznek, nincs semmi extra díj, tiszta és egyszerű, normális webes felülettel amin átütemezhetem, máshova kérhetem, stb. a csomagot. Egy dolgozó embernek ezek a funkciók aranyat érnek!

A Magyar Postával viszont az "új" (pár éves) rendszer óra csak a bajom volt. Hiába kifizetem a vámot már az eladónak, ők sokszor megint ki akarják velem fizettetni. Külön díjat kérnek mindenre, hiába kifizettem már a szállítási költséget. Tehát ha lehet kerülöm őket mint a pestist. Na most nem sikerült! Egy csomagomat a Posta fogja kihozni. Két napja kaptam értesítést, hogy hozzájuk került a csomagom. A nyomkövetés szerint már két hete, de ez mellékes, most végre elkezdtek vele foglalkozni. Annyira, hogy Budapestről el is küldték a hozzám legközelebbi megyeszékhelyre. Utána valami miatt vissza Budapestre. Gyorsan rájuk írtam, hogy hahó, a rendszer hülyéskedik vagy tényleg visszaküldték? Erre megint megjelent, hogy a megyeszékhelyen van és e-mail is jött, hogy ma kézbesítik. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.

A Packeta csomagom más tészta. Ez EU-n belülről érkezett. A múlt hét szerdán küldtek egy levelet, hogy a csomagátvételi hely ahova kértem a küldeményt csak 01.08-án nyit. (Kiválasztásnál ez nem volt feltüntetve!) Ha szeretném akkor átkérhetem a csomagot egy másik helyre és akkor hamarabb hozzájuthatok. Persze, kérjük át, van a faluban vagy három másik hely. Itt jött egy nagy meglepetés, hogy néhány alapadat megadása után szabad fogalmazású levelet kell írnom az ügyfélszolgálatnak. Azt hittem, hogy feljön egy térkép, kiválasztom az új csomagpontot és holnapra, holnaputánra már ott is lesz a csomag, hiszen 01.03-án Prágában járt! Hát nem!

Megírtam a levelet, amiben leírtam, hogy az X számú csomagot legyenek kedvesek Y csomagpontra szállítani. Péntek délután írtak vissza, hogy hétfőn amúgy kinyit az eredeti hely is, így is akarom-e az átirányítást? Nem, nem akartam. Minek ezek a felesleges körök? Ha ilyen sok az átfutási idő, akkor minek ajánlják fel ezt a lehetőséget? Egy olyan cég, aminél telefonos appal veszed át a csomagpontjaikon (Z-BOY) a küldeményt nem tudják megoldani/nem gondoltam még arra, hogy a felhasználó egy két kattintással átirányítsa a csomagját egy másik helyre? Nem hőbörgés ez, inkább rácsodálkozás. Eddig maximálisan elégedett voltam a Packetával (olcsó, gyors), most nevezném ezt igazi nagy problémának, csak egy kis kellemetlenségnek. Mivel ma nyit az átvételi hely, így ránéztem a nyomkövetésre. Hajnalban már egy közeli magyarországi depóban volt a csomag, délelőtt valószínűleg már át tudom venni.

Úgyhogy így állnak jelenleg ezek a csomagok. Igazából nincs semmi komoly probléma, ha ezek maradnak az idei év legkomolyabb csomagkövetési mizériái jó évem lesz!

u.i.: közben már csippant is a telefonom, hogy a Packeta csomagot át tudom venni. 

u.i.2: a Posta is rendben kiszállította a csomagot

Utoljára frissítve: 2024. január 08.

Sensei

40 év körüli fiatalember, 2 gyermekes családapa, tanár