Megolvadt a Suzuki világításkapcsolója

Megolvadt a világításkapcsoló a kocsiban! Egy éve már volt vele egy kisebb probléma, akkor szétszedtem és kicsit igazítottam az érintkezőn. Bírta is egy évig. Augusztus közepén pont egy lagziból indultunk hazafelé (éjfél környékén) és a tompított világítás nem akart felkapcsolni, csak a helyzetjelző világított.

Ennek a fele sem tréfa! Ahol van közvilágítás még úgy ahogy el lehet így lavírozni, viszont városon kívül öngyilkosság. Szerencsére volt nálam zseblámpa és multitool (EDC cuccok) így megoldottam dolgot de azért lefőttem egy pillanatra.

Ez egy olyan probléma amit nem igazán akartam halasztani, hiszen egyre rövidülnek az nappalok, könnyen belefuthatunk egy sötétben autózásba. Másnap alaposan megvizsgáltam a kapcsolót és kiderült, hogy kb. minden szétégett: a kapcsoló egyik lába, az aljzat és a keret is. Megrendeltem egy teljes szettet de csak egy kicsit késve, másfél hét múlva érkezett meg.

Egy 19 éves Suzuki Wagon R+ szolgálja a családot, tehát nem valami új csoda, ebbe még én is bele merek nyúlni. Így az alkatrész sem volt nagyon drága. A teljes szett kb. 13 ezer forint volt, valamint kb. 1000 forinttért vettem még egy sorkapcsot is. Magam akartam megoldani a problémát, mivel a faluban lévő autóvillamossági szerelők ilyen szöszmötölős munkával nem foglalkoznak. Nekik csak a viszonylag gyors és sokat érő munkák kellenek. Kicsit utánaolvasva kiderült, hogy ez egy típushiba ennél a kapcsolónál, csoda, hogy még csak most jött elő.

Most hétvégén értem oda, hogy megcsináljam. Le kellett csavarozni a kormány alatti takarót, hogy hozzáférjek. Kicsavaroztam a keretet, kivettem belőle a világításkapcsoló aljzatát. Levágtam róla a kábeleket megcineltem a végeket és egy sorkapoccsal összekötöttem az új aljzat vezetékeivel. Elég kevés volt a hely, de megoldottam. Mivel a többi aljzat (ködlámpa, fényszóró magasság állító stb.) nem akart kijönni a keretből ezért inkább nem erőltettem és visszaraktam az új foglalatot is a régibe. Rossz ötlet volt. Nem tudtam a foglalatba nyomni a kapcsolót, mivel a törött keret nem tartotta azt rendesen.

Tehát végül csak kicseréltem a keretet is. Sajnos csak a régi keret roncsolásával tudtam eltávolítani a többi csatlakozót, kicsit meg is vágtam az ujjam. Miután szétszedtem és újból összeraktam a főpróbánál már szépen működött minden. Egy gonddal kevesebb, most már neki merünk vágni az éjszakai vezetésnek.